Telefonska prodaja kao vrsta marketinga i koliko je ona rasprostranjena, a za građane iritantna. Pitali smo Zrenjanince da li odobravaju takve akcije, šta misle o njima i da li su imali neka pozitivna ili pak negativna iskustva.
Koliko puta ste čuli:
„Dobar dan, zovem ispred kompanije (BIIIP) , Vaše ime je izvučeno i Vi ste osvojili komplet naših proizvoda. Sve što treba da uradite, jeste da u petak dođete na našu prezentaciju, koja će se održati u Vašem gradu. Mi ćemo predstaviti sve naše proizvode, bez ikakve obaveze kupovine. Da li ste slobodni u petak u 18 časova? Komplet proizvoda koje ste osvojili biće Vam uručen na prezentaciji.“
Bar jednom vam je zazvonio fiksni telefon i čuli ste nešto slično ovome. Zanimala su nas vaša mišljenja i iskustva.
Prema podacima ovdašnjih potrošačkih organizacija, građani se na ovu vrstu marketinga žale svakodnevno, a najčešće u situacijama kada pod pritiskom i neobavešteni, na ovaj način kupe neki proizvod na daljinu, a onda se predomisle. Zakon o zaštiti potrošača inače zabranjuje nasrtljivo poslovanje, a to znači da, ako vas iz jedne firme zovu telefonom i nude određeni proizvod, a vi im striktno kažete da ne želite da vas više kontaktiraju, onda po pravilu ne bi trebalo to ni da čine. Susedna Hrvatska rešila je ovaj problem uvođenjem registra „Ne zovi“ kojim je Hrvatska regulatorna agencija za mrežne delatnosti odlučila da stane na put nasrtljivim trgovcima koji telefonom nude razne proizvode i usluge, i na ovaj način uznemiravaju građane.Svako ko ima ovakav problem može da se prijavi u registar i zauvek blokira pozive ovih trgovaca. Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije kaže da bi trebalo i kod nas rešiti ovaj problem na način na koji su to uradili u Hrvatskoj jer se pokazalo da su nadležno ministarstvo i inspekcija nemoćni da zaštite građane.