Radovi na zaobilaznici oko Zrenjanina bi prema najavama iz lokalne samouprave mogli da počnu do kraja ove kalendarske godine. Da li će tako biti ili će zaobilaznica i dalje ostati pitanje kojim se u preizbornim kampanjama bave političke partije , pokazaće vreme pred nama
Gradnja zobilaznice oko Zrenjanina dve decenije predstavlja jedno od najvažnijih predizbornih obećanja svih garnitura vlasti u gradu. Zašto zobilaznica zaobilazi Zrenjanin? Uoči svakih lokalnih ili republičkih izbora njihovi akteri obećavaju rešavanje ovog problema, a kako se po završetku izbornih kampanja vidi – od obećanog nema ništa. Ako analiziramo samo poslednjih šest godina od dolaska vladajuće stranke na vlast, još u oktobru 2012.godine tadašnji vršilac dužnosti direktora Direkcije za izgradnju i uređenje grada Zrenjanina Goran Kravarušić govorio je o pripremama za početak izgradnje zobilaznice odnosno o postupku eksproprijacije zemljišta i izradi projektne dokumentacije za taj infrastrukturni projekat.
Sa Javnim preduzećem „Putevi Srbije”, zatim je potpisan protokol o zobilaznici, u to vreme vredan 775 miliona dinara. Lokalna samouprava se obavezala da će 75 miliona dinara uložiti u projektnu dokumentaciju i eksproprijaciju zemljišta, dok će preostalih 700 miliona, država uložiti u građevinske radove. U to vreme pomoćnik gradonačelnika Ivan Dević je rekao i da bi radovi realno mogli da počnu u aprilu 2014.godine. Godine i predizborne kampanje su prolazile pa su tako pomerani i rokovi početka radova na izgradnji zobilaznice , a poslednji put njena izgradnja pomenuta je na konferenciji za novinare od strane gradonačelnika Čedomira Janjića 21.januara 2015.godine.
Među sugrađanima smo napravili anketu: da li se sećaju datih obećanja političara oko izgradnje zobilaznice još 2012.godine i zašto ona nisu ispunjena.
To što Zrenjanin nema zobilaznicu osećaju građani na svojim leđima, pa tako puni teretnjaci tutnje gradskim ulicama, stvaraju buku, zagađuju životnu sredinu, oštećuju kolovoze, fasade kuća i zgrade, a saobraćajne nesreće ugrožavaju živote sugrađana. Evo šta o ovim višegodišnjim problemima misle sugrađani.
Odgovor na pitanje : kada će započeti izgradnja zaobilaznice oko Zrenjanina i dokle se stiglo sa radovima, ukoliko su i počeli, zatražili smo i od gradonačelnika Čedomira Janjića. Iz kabineta gradonačelnika Zrenjanina u našu redakciju stigao je pismeni odgovor u kome se navodi:
‚‚JP “Putevi Srbije” već su objavili poziv za podnošenje ponuda za javnu nabavku za izgradnju dela obilaznog puta oko Zrenjanina sa dve kružne raskrnice i izgradnjom mosta preko Begeja,što znači da je nastavak izgradnje obilaznice izvestan. U prethodnom periodu završili smo projekat za izgradnju obilaznice oko grada Zrenjanina, rešili imovinskopravne odnose i u narednom periodu očekuje nas izgradnja novog mosta na Begeju i dela obilaznice u gradnuličkom ataru, čija ukupna vrednost prelazi 5 miliona evra i taj posao će biti obavljen zahvaljujući pomoći Vlade Republike Srbije.“
Zaobilaznica oko grada je tema koja je u centru pažnje i političkih stranaka pa je svoj stav oko tog pitanja izneo i potpredsednik Izvršnog odbora Lige socijaldemokrata Vojvodine Aleksandar Marton:
Aleksandar Marton nije optimista i kada je u pitanju najava koja je stigla iz Gradske kuće u Zrenjaninu ’’da je nastavak izgradnje obilaznice izvestan.
Poslednje informacije govore da je u toku poziv za podnošenje ponuda za javnu nabavku za izgradnju dela obilaznice oko Zrenjanina u dužini od 3.7 kilometara. U konkursnoj dokumentaciji se navodi i da se planira izgradnja nastavka ovog obilaznog puta od državnog puta IB reda broj 12 do puta za Beograd, čime bi se zaokružio obilazni poluprsten oko Zrenjanina. Rok za završetak kompletnih radova ne može biti duži od od 320 kalendarskih dana od dana uvođenja u posao, navedeno je u konkursnoj dokumentaciji.
Da li će zaobilaznica oko Zrenjanina konačno posle 20 godina biti I završena ili će ostati još jedno neispunjeno obećanje – pokazaće vreme.