Mediji su preneli da bi uvoz polovnih vozila, starijih od deset godina, mogao uskoro da bude zabranjen u Srbiji.
Mediji su preneli da bi uvoz polovnih vozila, starijih od deset godina, mogao uskoro da bude zabranjen u Srbiji. U našu zemlju je prošle godine uvezeno skoro sto četrdeset dve hiljade polovnih automobila, od kojih su polovina sa evro 3 i evro 4 motorima, ili su stariji od četrnaest godina. Oni su, praktično proterani iz Evropske unije zbog zaštite životne sredine.Ministar zaštite životne sredine Goran Trivan je rekao da smo polemiku oko uvoza počeli da vodimo pre godinu dana i da kao ministar uopšte nema nameru da ćuti kad je to u pitanju. On je dodao da većina građana podržava činjenicu da hoćemo da imamo čist vazduh i to je osnovni motiv svega što kao ministar radi. Isto tako, istakao je da ljudi koji se bave automobilima i bezbednošću podržavaju činjenicu da kada se poseduju mlađa vozila, onda je i bezbednost u saobraćaju veća.
Ako se ovakve namere ministra ostvare, vozači u Srbiji više neće moći da kupuju polovnjake starije od deset godina, koji su ovde najpopularniji, kao što su „golf 4 i 5 „, „fijat punto“, „pežo 307“, „reno megan“ ili „sitroen C4“.
U Asocijaciji uvoznika vozila i delova su pozdravili ovakvu nameru ali su predložili drugačije mere.Prema njihovom predlogu trebalo bi ispitati stanje na tržištu. Na primer, na drumovima su vozila koja su stara deset godina i prešla su pola miliona kilometara, a sa druge strane imamo automobile, koji su proizvedeni pre sedamnaest godina i imaju pređenih svega sto hiljada kilometara, što znači da nisu nikako manje bezbedni. Zato bi kada se radi o zaštiti životne sredine, prvi kriterijum trebalo da bude emisija gasova i zagađenja u vazduhu.