Obnova deonice novog autoputa Ub-Lajkovac na Koridoru 11, prema poslednjim procenama Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije, koštaće najmanje još trinaest milona evra.
U Ministarstvu građevinarstva su za portal Insajder izjavili da je to trenutna procena, a da će se konačan iznos znati kada svi radovi budu završeni.
Prema navodima još nije poznato ko je sve odgovoran za to što se deo autoputa, čiju su izgradnju građani Srbije već platili oko sedamdeset pet miliona evra, radi praktično ispočetka, jer policija i tužilaštvo i dalje proveravaju navode iz krivične prijave koja je podneta pre skoro dve godine.
Portal Insajder je podsetio da je u novembru prošle godine javnost saznala da će deo autoputa na Koridoru 11, na deonici Ub-Lajkovac, umesto da bude pušten u saobraćaj, biti građen praktično iz početka. Na deonici koja nikada nije korišćena, a svečano je otvorena još 2014. godine, pojavile su se pukotine i klizišta, zbog čega je na pojedinim delovima morao da bude sklonjen stari i da se ispočetka gradi novi autoput.Kontrolom je utvrđeno da tokom izgradnje nije korišćen adekvatan materijal, da su napravljeni propusti i u radu i u nadzoru.
S izvođačima koji su posao dobili na tenderu, firmama Planum i Putevi Užice, raskinut je ugovor, a posao takozvane „popravke“ ovog puta dogovoren je s kineskom kompanijom Šandong koja već radi na Koridoru 11. Ovaj posao Šandong je dobio na osnovu međudržavnog sporazuma, odnosno bez javnog tendera, a kineska kompanija za ovu sanaciju angažovala je firmu Energoprojekt – niskogradnja kao podizvođača.
Inicijalni projekat sanacije je menjan nekoliko puta, jer se tokom radova naizlazilo na problematično izgrađene delove koji najpre nisu bili planirani za rekonstrukciju, ali koji su morali biti sanirani, zbog čega su, kako je objašnjeno u Ministarstvu građevinarstva, i rokovi probijeni. Poslednji rok da se u saobraćaj pusti kompletan krak Koridora 11 od Obrenovca do Ljiga je sredina avgusta.
Insajder je podsetio da je tu trasu Koridora 11 posetila nedavno i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović i tada navela da je do pomeranja roka za otvaranje trase koja je trebalo da bude puštena na Vidovdan 28. juna došlo, pre svega, zbog kišovitog aprila i maja.
Zbog propusta u radu i nadzoru nad izgradnjom deonice autoputa Ub-Lajkovac na Koridoru 11, čiji su se delovi bukvalno rušili i pravio se novi autoput, Ministarstvo građevinarstva je u oktobru 2017. podnelo krivične prijave protiv četrnaest odgovornih među kojima je i bivši resorni ministar Milutin Mrkonjić.
Na krivičnoj prijavi našli su se i direktori građevinskih preduzeća PZP Beograd Bora Jelić, AS Putevi Užice Milan Bojović i direktor AD Planum Ratomir Todorović.
Na spisku osumnjičenih su i inženjeri iz Instituta za puteve, Koridora Srbije i Saobraćajnog instituta CIP koji su bili angažovani kao nadzorni organ i trebalo je da ukažu na propuste i korišćenje neadekvatnog materijala.
Ovaj postupak je, međutim, i nakon skoro dve godine, i dalje u fazi predistrage.