Završetak radova na istočnom kraku Koridora 10 i dodatni radovi na kosinama u Grdeličkoj klisuri koštaće građane Srbije dodatne dve milijarde dinara, odnosno oko sedamnaest miliona evra.
Toliko će novca, kako je navedeno u odluci Vlade Srbije, na ime nedostajućih sredstava za izgradnju Koridora 10 i „trajne sanacije kosina“ u Grdeličkoj klisuri biti transferisano preduzeću Koridori Srbije. Kako je preneo portal Insajder net, od ukupno dve milijarde dinara, „trajna stabilizacija“ kosina na deonici kroz Grdeličku klisuru, koja je svečano puštena u saobraćaj u maju ove godine, dodatno će biti plaćena pet stotina osamdeset miliona dinara, odnosno oko pet miliona evra. To je potvrđeno u Ministarstvu građevinarstva, a reč je o kosinama na kojima su se potporni zidovi više puta rušili.
Na pitanje zašto je ta deonica puštena za saobraćaj ako posao nije završen, kao i da li je bezbedna, u tom ministarstvu tvrde da je problem rešen. Prema izjavama iz Ministarstva , problem kosina u Grdeličkoj klisuri je potpuno rešen ali je ostalo da se izvedu radovi na trajnoj stabilizaciji, po projektima koji su izrađeni prema uputstvima eksperata Svetske banke i koji su od njihove strane i odobreni.
Prema proceni koju je Ministarstvo građevinarstva uradilo, radovi na deonici koja prolazi kroz Grdeličku klisuru građane Srbije su koštali najmanje sto deset miliona evra više od prvobitno ugovorene cene. Sudeći prema novim izdvajanjima, taj iznos očigledno nije konačan. Osim toga, kada se srušio potporni zid, nadležni su tvrdili da troškove sanacije neće snositi građani Srbije, već izvođač radova. Činjenica da se pet miliona evra izdvaja iz budžetskih rezervi upravo za kosine pokazuje da to nije tako.
Osim za Grdelicu, dodatni novac iz budžetskih rezervi izdvojen je i za radove na istočnom kraku Koridora 10. Prema objašnjenju iz Ministarstva, na osnovu informacija koje su dobijene od Koridora Srbije, milijardu četiri stotine dvadeset miliona dinara namenjeno je za završetak radova na istočnom kraju Koridora 10 prema Bugarskoj. Pre svega novac je predviđen za izgradnju galerije kod tunela Bancarevo, sanaciju tri kosine, opremanje tunela i završetak preostalih radova na deonici od Proseka do Crvene Reke.
Radovi na toj deonici počeli su 2012. godine i trebalo je da budu završeni za dve godine. To se, međutim do danas nije dogodilo.
Loši projekti, problemi sa izvođačem grčkom firmom Aktor, žalba podizvođača na korišćenje loših materijala, klizišta, obrušavanja kosina, odštetni zahtevi … Sve to je pratilo izgradnju deonice duge dvadeset dva koma pet kilometra. Zvanično nije saopšteno koliko će na kraju ova deonica koštati građane Srbije.