Vlada Srbije planira da se naredne godine zaduži pet stotina osamdeset miliona evra kako bi započela prvu fazu izgradnje beogradskog metroa, predviđeno je predlogom zakona o budžetu Srbije za 2020. godinu.
Od tog iznosa, osamdeset miliona ćemo se zadužiti kod Republike Francuske, dok za ostalih pet stotina miliona evra nije poznato ko će biti kreditor budući da se u budžetu ovaj iznos nalazi u klasifikaciji „projektni zajmovi kod stranih investicionih korporacija, fondova i banaka“.
Inače, kako je podsetio portal Nova ekonomija, Srbija će u 2020. godini odobriti projektne i programske zajmove do iznosa od devet koma osam milijardi evra.
Podseća se da se pregovori o izgradnji metroa vode poslednjih meseci između francuske i sprske strane, ali detalji o ovim razgovorima su nepoznati javnosti. Francuska kompanija Alstom pominjana je kao moguć izbor za izgradnju metroa još pre promene vlasti u Beogradu, dok se u poslednje vreme kao partner u izgradnji javlja kineska kompanija Pauer Čajna.
Alstom je osnovao predstavništvo u Srbiji 2011. godine, ali je ono ugašeno 2016. godine.
Situacija je zamršena jer je ove godine potpisan Memorandum o saradnji u vezi sa realizacijom projekta „Beogradski metro“ sa kompanijom „Pauer Čajna“, a još 2011. godine kompanija „Alstom“ je potpisala sa Gradom Beogradom Sporazum o gradnji prve linije metroa.
Srbija je u međuvremenu osnovala i sedmočlanu radnu grupu za metro u kojoj se nalaze ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, ministar finansija Siniša Mali i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, ali ne i gradonačelnik Zoran Radojičić.
Izvesno je i da će posao oko metroa biti veoma unosan, jer je francuski Ežis procenio da će izgradnja prve linije metroa koštati milijardu osam stotina miliona evra, a druge dve milijarde dve stotine miliona evra.