Optimizam  i ubeđivanja predstavnika lokalne samouprave  da će ulice našeg grada ove zime biti čiste i bez snega, nastavljaju se već šestu godinu.

Čelnici grada Zrenjanina i  predstavnici preduzeća “Eko-gradnja” , koje je zaduženo za održavanje oko četiri stotine km puteva na teritoriji Grada Zrenjanina, kao i u proteklih godina, još jednom su ponovili spremnost da se uhvate u koštac za eventualnim snežnim padavinama. Kao i u prethodnih šest godina, izjave za novinre su zračile optimizmom i pružana su uveravanja da će sve biti u redu. Čuli smo i da će u slučaju padavina kakve su zabeležene prošle godine, ‚‚sve biti relativno brzo rešeno!‚‚ Ovom prilikom podsetićemo se snimaka pedeset centimetara snega u Zrenjaninu od prošle godine gradskih ulica  i kako je pod navodnicima ‚‚relativno brzo‚‚ rešen problem snega. Podsetimo se i šta su sugrađani tom prilikom rekli o radu zimske službe u anketi koju smo zabeležili , u tada delimično rasčišćenom centru grada.

I ovoga puta nije propuštena prilika da se istakne da na zalihama ima dovoljno soli i kamenog agregata i da kao i prethodnih godina, preduzeće Eko Gradnja spremno dočekuje zimski period.  Jedan sugrađanin se upitao u anketi ‚‚gde su otišle pare za održavanje puteva‚‚? Pa da pomognemo u odgovoru na pitanje. Grad je sa preduzećem iz Melenaca koje održava puteve u zimskom periodu,  još 7.novembra prošle godine zaljučio posao čija je vrednost tada bila nešto preko trideset tri miliona dinara. Ove godine ,18.marta lokalna samouprava je donela odluku o dodeli ugovora o javnoj nabavci o održavanju ulica i  puteva u vrednosti od četiri miliona devetstotina devedeset hiljada dinara bez PDV-a. Posle samo dvadeset tri dana ovaj ugovor je izmenjen na dvadeset pet  miliona sto osamdeset tri hiljade dinara sa PDV-om. Takva  odluka je obrazložena ‚‚pojavom viška radova‚‚  pa je iz gradske kase na održavanje  puteva u zimskom periodu izdvojeno  više od pedeset osam miliona dinara.

U ovaj iznos je uključena i kupovina soli , kamenog agregata i goriva za mehanizaciju. Sto pedeset tona soli za posipanje puteva košta nepunih četiri miliona dinara, a pedeset do sto tona kamenog agregata staje između pedeset i sto hiljada dinara. Nije jasno gde odlaze milioni i da li samo gorivo za mehanizaciju koja se povremeno koristi  košta toliko?  Da li možda pomenuti milioni odlaze u javnosti nepoznate svrhe ili da budemo precizniji  da li neko i ko  ima neposredne koristi?

Deo odgovora na pitanje gde idu pare za održavanje puteva, možda leži i u vesti koja je objavljena prošle godine u decembru, u kojoj je navedeno da su dva odgovorna lica Eko Gradnje  lišena slobode zbog dela – poreske utaje.

Zrenjanincima za utehu ostaje jedino da se nadaju da će ih sneg ove zime zaobići u širokom luku – ‚‚kao kiša oko Kragujevca.