Uvoz delimično zamrznutog hleba i drugih pekarskih proizvoda u Srbiji se u poslednjih godinu dana više nego udvostručio i 2019. godine je iznosio oko šest koma osam miliona evra. 

Pekarska industrija se menja, a hlebom se sada trguje i na globalnom tržištu. Kako su preneli beogradski mediji, poznavaoci tržišta su naveli da „parbejking“- praksa kojom se testa delimično peku, a onda brzo zamrzavaju za transport, sve češće zamenjuje tradicionalno pekarstvo. Razlog je obično znatno niža cena, povećanje asortimana, a ovako pripremljena peciva imaju rok trajanja.

Vekne su u Srbiju najviše stizale iz Rumunije, Nemačke, Bugarske, pa i Hrvatske, u kojoj se isto beleži rast uvoza od trenutka kada je pristupila Evropskoj uniji. Vrednost globalnog tržišta pekarskih proizvoda je 2016. godine premašio trideset milijardi dolara.

Predsednik Unije pekara Srbije Zoran Pralica je naveo da se, pored uvećanja uvoza peciva, zemlja suočava i sa prevelikim brojem pekarskih radnji. Prema njegovim rečima, sedam hiljada maloprodajnih radnji nisu jedini akteri u pekarskoj industriji ali se isto tako ne zna i tačan broj proizvođača. Procene Unije govore da je broj pekara za četrdeset odsto veći od optimalnog broja.  Dodatan veliki problem je i manjak prodavaca u pekarama i nedostatak kvalifikovanih majstora pekara.