Vlada Republike Srbije saopštila je da će upis dece u prvi razred osnovne škole, koji tradicionalno počinje 1. aprila, ove godine, zbog aktuelne situacije i vanrednog stanja, početi kasnije. Do upisa roditeljima je na raspolaganju usluga “Iskazivanje interesovanja za upis u osnovnu školu” na portalu eUprava.
Umesto upisa, roditelji i drugi zakonski zastupnici dece će od srede, 1. aprila, biti u mogućnosti da stupe u kontakt sa školom u koju žele da upišu svoje dete preko nove usluge „Iskazivanje interesovanja za upis u osnovnu školu“, na Portalu eUprava, kao i telefonskim putem. Novu e-uslugu zajednički su izradili timovi Kabineta predsednika Vlade, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu. Na ovaj način, škole će evidentirati zainteresovanost roditelja za to da upišu dete u određenu školu kako bi okvirno znale koji broj đaka mogu da očekuju.
Svi roditelji koji će koristiti ovu elektronsku uslugu biće obavešteni o datumu upisa u osnovnu školu čim on bude definisan. Nakon definisanja datuma upisa u osnovnu školu, na Portalu eUprava biće dostupna usluga zakazivanja termina za upis i testiranje, koja će omogućiti roditeljima da jednim odlaskom u školu završe sve procedure oko upisa deteta i to bez potrebe donošenja ijednog dokumenta, kao i da obave testiranje sa psihologom/pedagogom.
Škole će u unapređenoj elektronskoj usluzi eUpisa po službenoj dužnosti pribaviti podatke iz matične knjige rođenih, iz evidencije prebivališta i iz zdravstvenog informacionog sistema o obavljenom lekarskom pregledu. Prošle godine je, zahvaljujući elektronskoj usluzi eUpis, u prvi razred osnovne škole upisano više od 60.000 đaka. Roditelji po prvi put nisu morali da pribavljaju više od 120.000 različitih dokumenata u papirnoj formi, pri čemu su uštedeli isto toliko sati čekanja na nekom od šaltera javne uprave. Usluga „Iskazivanje interesovanja za upis u osnovnu školu“ samo je jedna u nizu inicijativa elektronske uprave koje Vlada Srbije kontinuirano pokreće i koja potvrđuje posvećenost digitalnoj transformaciji javne uprave i društva u celini.
Zahvaljujući dosadašnjem iskustvu i znanju celokupnog tima Vlade Srbije koji radi na reformi i digitalizaciji javne uprave, prepoznate su potrebe građana i ovakvim sistemom rada došlo je do transformacije javne uprave u servis građana, zahvaljujući čemu građani ne moraju da nose svoja dokumenta od šaltera do šaltera.