Nekadašnji učesnik rijaliti programa, Lepomir Bakić, je objašnjavajući kako funkcioniše rijaliti format rekao da je sve unapred izrežirano i da su glavnim akterima dodeljene uloge i scenariji. Takođe je istakao da se ovakvim programima skreće pažnja sa gorućih problema u društvu i državi.

Rijaliti programi prezentuju se skoro 4 decenije na inostranim kanalima, a u našoj zemlji ovaj vid programa stekao je popularnost pre 15 godina. Sadržaji se uglavnom u domaćim rijaliti emisijama svode na iscenirano ponašanje i pripremljene uloge i sukobe, dok su mnogi učesnici godinama uposleni i dobro plaćeni. Lepomir Bakić, koji je učestvovao u jednom takvom programu, je jednom prilikom izjavio da je kada je uvideo da su rijaliti programi  jedna predstava za široke narodne mase, kako bi im se skrenula pažnja sa svih velikih problema s kojima se svakodnevno suočavaju i da je sve namešteno, prestao da bude deo toga. Pitali smo našeg sagovornika koliko su rijaliti programi delotvoran način da se skrene pažnja javnosti sa životnih problema.

Naši socijalni standardi u poslednjoj deceniji sve su niži, a takozvani prikazi stvarnog života zauzeli su brojne televizijske termine. Istraživanja o uticaju na gledaoce pokazuju da ovakvi sadržaji odvraćaju pažnju od ličnih nevolja i problema, ali i da su podobni za usmeravanje publike na ono što nije težište njihovog svakodnevnog života. Ono što je neprikladno, postalo je uobičajeno u ovakvim emisijama i samim tim ciljna grupa zaboravlja u kakvim uslovima se nalazi. Na meti su deca, tinejdžeri, omladina i penzioneri. Uticaj na navedene starosne grupe je različit, a brine i činjenica da je među decom pojačano nasilje, a među najstarijom publikom sve je veća pristutnost empatije ka rijaliti učesnicima.