ISTRAŽUJEMO: Koliko je puta obilaznica korišćena kao predizborno obećanje i da li se nazire kraj njene izgradnje.
Zrenjanin nema sreće sa kapitalnim investicijama, zbog toga sa pravom građani Zrenjanina imaju utisak da se obilaznica gradi još od vremena isušivanja Panonskog mora. Mnogi predstavnici političkih stranaka koristili su obilaznicu kao temu za prikupljanje simpatija kod naroda koji bi glasao za njih, verujući da će baš oni izgraditi obilaznicu i rešiti problem teretnog saobraćaja koji se odvija gradskim ulicama.
Tako je i Srpska napredna stranka, u vreme dok još nije predstavljala vlast, na čelu sa Goranom Kneževićem, za dolazak na vlast, u svojoj kampanji iskoristila priču o obilaznici. Upravo je Knežević 08. juna 2011. godine na konferenciji za štampu postavio pitanje u vezi sa obilaznicom i ostalim kapitalnim investicijama, koje je Demokratska stranka obećala, a nije ispunila.
Na svečanoj sednici Srpske napredne stranke u Zrenjaninu, koja je održana 10. decembra 2011. godine, ispred Srpske napredne stranke, Bojana Latinović je istakla da je prioritet te stranke upravo izgradnja obilaznice oko grada.
Za 8 godina vlasti, Srpska napredna stranka u Zrenjaninu nije realizovala nijedno predizborno obećanje, ali zato u kontinuitetu obmanjuje i uspešno manipuliše Zrenjanincima.
Politika Srpske napredne stranke svodi se na pusta obećanja i uzaludna nadanja pristalica njihove politike, gde je suštinski, najvažnije lično promovisanje partijskog kadra, pa makar i po cenu da građane otvoreno obmanjuju bez imalao stida i srama. Upravo takva situacija odigrala se u režiji vladajuće stranke i njihovih glavnih aktera 25. oktobra 2018. godine, kada su najavljeni radovi na obilaznici oko grada od strane potpredsednice Vlade i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Ekipa KTV televizije je 29. oktobra 2018. godine, četiri dana posle otvaranja gradilišta, obišla lokaciju na kojoj su započeti radovi, kako bi izvestili sugrađane o tome kojim intezitetom se odvija izgradnja obilaznice. Na licu mesta nismo zatekli ni jednog radnika, a ni tešku mehanizaciju koja je bila tamo u trenutku otvaranja gradilišta, koje je otvorila ministarka Zorana Mihajlović. Gradonačelnika Zrenjanina smo nakon obilaska praznog gradilišta upitali zbog čega nema radnika i zbog čega su mašine uklonjene.
Na svečanom otvaranju gradilišta ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture 25. oktobra 2018. godine, istakla je da je ovo samo deo trase obilaznice od 3,7 km koji će biti završen do septembra 2019. godine, a da će za drugi deo trase obilaznice od 3,7 km biti otvoren tender naredne godine i da će konačno obilaznica oko Zrenjanina biti gotova do kraja 2020. godine. Njene navode potvrdio je i gradonačelnik Zrenjanina Čedomir Janjić.
Danas, svi građani Zrenjanina jasno vide da ni prva trasa obilaznice od 3,7 km nije završena, dok o drugoj trasi obilaznice nema ni govora. Međutim, predstavnici gradske vlasti nisu zaboravili na obilaznicu. Sada, na pragu izbora, opet su se setili obilaznice i njenog značaja. Potrebno je sakupiti što više političkih poena a time i glasova. Upravo vođen tim ciljem, gradonačelnik Zrenjanina Čedomir Janjić 18. maja ove godine izjavio je u saopštenju izdatom na oficijalnom sajtu grada Zrenjanina, da je zadovoljan zbog nastavka radova na obilaznici i da će grad završiti izgradnju obilaznice i time rešiti još jedan komunalni i infrastrukturni problem. U saopštenju se između ostalog navodi i da su na terenu radnici i mehanizacija i da se intenzivno radi.
Zbog velikog interesovanja građana Zrenjanina za ovaj projekat, ekipa KTV televizije uputila se na gradilište kako bi se uverila da li su radovi zaista intenzivirani, kako je u izdatom saopštenju naveo gradonačelnik Zrenjanina, Čedomir Janjić. Nažalost, na gradilištu nismo zatekli ni radnike, a ni mašine koje se vide na fotografijama koje su priložene uz saopštenje gradonačelnika. Na samom gradilištu zatekli smo jedino Ristu Galeševa zaduženog za obezbeđene gradilišta, koji nam je objasnio kako napreduju radovi na izgradnji obilaznice.
Deo trase od 3,7 km trebao je biti završen do oktobra 2019. godine, sada je već 7 meseci prošlo od roka i još uvek se ne nazire završetak radova. Ristu Galeševa pitali smo da li se može očekivati da ovaj projekat bude završen do kraja godine.
Rista Galešev se u svojoj izjavi osvrnuo i na političke poruke koje se šalju građanima putem režimskih medija, da će obilaznica uskoro biti gotova.
Prilikom dolaska na samo gradilište prvo što se moglo zapaziti je to da je samo gradilište prilično zapušteno i neorganizovano, što nam je i sam Rista Galešev potvrdio.
Ono nad čim se svi građani pitaju i što je nas kao novinare i televiziju zanimalo, jeste upravo pitanje koje se odnosi na projekte poput „nesuđene obilaznice“. Gospodina Galeševa smo pitali da li se ovakvi „fantom projekti“ uspešno koriste za postizanje političkih poena.
Gradonačelnik Zrenjanina, Čedomir Janjić, s obzirom na to da živi u Kleku, svakog dana prolazi pored mesta gde je započeta izgradnja obilaznice, ali nikada nije svratio da vidi kako teku radovi, rekao nam je Rista Galešev.
Investicija za ovaj deo obilaznice od 3,7 km sa mostom na Begeju iznosi 350 miliona dinara kako je Zorana Mihajlović navela u svojoj izjavi. Ako se držimo predizbornih obećanja Srpske napredne stranke, ova kapitalna investicija je već uveliko trebala biti završena. Štaviše, umesto da se gradska vlast bavila izgradnjom druge trase obilaznice od 3,7 km, gradski moćnici odlučili su se za daleko unosniji posao za sopstvene džepove, pa su tako olakšali budžet grada za skoro 400 miliona dinara radi unapređenja javne rasvete. Posledice neodgovornog, bahatog i pohlepnog politčkog delovanja Gorana Kneževića, Nenada Karapandže i Čedomira Janjića su nesagledive. Putna infrastruktura u Zrenjaninu se raspada, a stanje puteva pogoršavaju kamioni koji prolaze kroz centar grada. Nema dileme da će građani Zrenjanina ako i na ovim izborima daju podršku ljudima koji godinama upropaštavaju naš grad, biti žrtve lažnih obećanja i da će teško dočekati završetak radova na obilaznici.