Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić sastao se danas sa predstavnicima kompanije China Road and Bridge Corporation (CRBC) nakon čega je prisustvovao potpisivanju Komercijalnog ugovora o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji brze saobraćajnice – državnog puta IB reda br. 21 Novi Sad – Ruma poznatijeg kao „Fruškogorski koridor”.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić sastao se sa predstavnicima kompanije China Road and Bridge Corporation (CRBC), a nakon sastanka prisustvovao je potpisivanju Komercijalnog ugovora o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji brze saobraćajnice – državnog puta IB reda br. 21 Novi Sad – Ruma poznatijeg kao „Fruškogorski koridor”. Ugovor, vredan 606 miliona evra, je sa predstavnicima kineske kompanije potpisala potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Zorana Mihajlović, koja je navela da ćemo izgradnjom ovog koridora i projektom Ruma–Šabac–Loznica, koji se već realizuje, imati put koji će povezati Vojvodinu sa zapadnom Srbijom, istakavši da je to važno za regionalno povezivanje Srbije. Nakon potpisivanja ugovora predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je da će saobraćajnica od Novog Sada do Rume biti izgrađena do 15. marta 2024. godine.
Ambasadorka NR Kine u Srbiji Čen Bo izjavila je da se, uprkos uticaju pandemije Kovida 19, saradnja Srbije i Kine neprekidno razvija, što je donelo konkretne koristi ekonomskom oporavku naše dve zemlje. Ona je navela da je CRBC prva kineska kompanija koja se bavi infrastrukturom u Srbiji i koja je već vrlo uspešno završila nekoliko pojekata u zemlji.
Ukupna dužina brze saobraćajnice Novi Sad–Ruma iznosi 47,7 kilometara, uključujući i novi most preko Dunava i tunel Iriški venac kroz Frušku goru, dužine 3,5 kilometara. Ona će povezati tri opštine: Novi Sad, Irig i Rumu. Nadovezuje se na postojeći državni put IB reda broj 12 Novi Sad–Zrenjanin–granica Rumunije, a na kraju na auto-put i brzu saobraćajnicu u izgradnji Ruma–Šabac–Loznica. Izgradnja koridora doprineće poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka „Fruška gora”, izgradnjom tunela Iriški venac.