U Loparama je održan mini-sajam domaćih proizvoda, na kome su promovisani autohtoni sir sa Majevice „zarac“, koji je u procesu brendiranja, kao i niz drugih proizvoda iz domaće radinosti koje su izložile članice novoformirane lokalne Zemljoradničke zadruge „Zarac“.
Sajam je deo projekta brendiranja i zaštite majevičkog sira zarca kao tradicionalnog proizvoda sa ovog područja. Cilj projekta je da se ženama olakša posao i omogući proizvodnja po zajedničkoj recepturi, a da se uz pomoć zadruge poveća količina proizvedenog sira kojim će se snabdevati šire tržište.
Najveća podrška projektu su domaćice kojima je proizvodnja zarca porodična tradicija. Neke se proizvodnjom ove vrste sira bave i po nekoliko decenija.
Sav sir koji je bio izložen na tezgama sajma u Loparama, nestao je u roku od pola sata. I same domaćice bile su iznenađene potražnjom.
Opština Lopare pokrenula je ovaj projekat u saradnji sa firmom „Havreks“ iz Banjaluke, a realizuje se u okviru projekta „Farma dva“ Američke agencija za međunarodni razvoj /USAID/ i Švedske razvojne agencije.