Privrednik Srba Vasiljević rekao je da je cena od 8 miliona evra, u proseku, po kilometru auto-puta previsoka i objasnio da se radi o izgradnji puta na deonici koja je povoljna i pristupačna, te da upola manje koštaju putevi koji se nalaze u Austriji i Švajcarskoj usred Alpa, što navodi na zaključak da postoji sistemska korupcija.

 

Ministarsvo gradjevinarstva i infrastrukure mesecima odbija da javnosti da odgovore na pitanja koliko košta kilometar auto-puta takozvanog Moravskog koridora i zašto je cena ove investicije povećana sa 500 na 800 miliona evra. Stručnjaci takodje ukazuju na problematični aranžman koji je vlada Srbije napravila s poznatom gradjevinskom firmom iz Amerike koja je angažovana za finalizaciju ovog projekta. Upitali smo privrednika Srbu Vasiljevića da li se iza ovog projekta krije sistemska korupcija.

Sredinom decembra meseca, premijerka Ana Brnabić obišla je radove na izgradnji Moravskog koridora na delu Pojate-Kruševac i ocenila da će prve deonice na tom najsavremenijem autoputu biti gotove 2022. godine. Tom prilikom ona je istakla da nijedan projekat u Srbiji nije zaustavljen, a da je pojedine projekte pandemija virusa Kovid19 samo usporila, te da se zato mora uložiti više truda i rada, kako bi se ispoštovali svi rokovi. Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović rekao je da nismo ni mogli zamisliti pre 2015. godine da imamo takvu ekonomsku snagu da možemo da izgradimo 110 kilometara autoputa u punom profilu. Ipak, izvođači radova dobili su posao bez učešća na tenderu, a privrednik Srba Vasiljević, analizirajući cenu autoputa, rekao je da je ona nerealno visoka, što ukazuje na postojanje korupcije na najvišem nivou.