Govoreći o hemijskim tragovima koji ostaju u vazduhu nakon preletanja aviona, Velibor Vukašinović, bivši direktor JAT-a, rekao je da su takva dešavanja protiv međunarodnih konvencija koje je Srbija potpisala, a koje zabranjuju da se bilo koja materija izbacuje iz aviona iznad Srbije.
Tema kemtrejlsa postaje globalna i ona ne zabrinjava samo stručnu javnost već i sve ljude koji brinu o ekosistemu u kojem žive. Tragovi koji ostaju iza aviona pobuđuju sumnju da nisu proizvod samo kondezacije izduvnih gasova iz motora jer ti tragovi duže ostaju u atmosferi, isprekidani su i imaju drugačija fizičko-hemijska svojstva od takozvanih kontrejlsa. Da li su ove razlike tačne i koji sve dokazi postoje o nedozvoljenom zaprašivanju iz vazduha upitali smo bivšeg diretkora JAT-a Velibora Vukašinovića.
Poslednjih godina sve češće se govori o opasnim hemijskim materijama koje avioni ispuštaju prilikom svojih letova. Javnost je podeljena oko toga da li se radi o još jednoj teoriji zavere ili zaista postoji objektivna opasnost koja preti ljudskom zdravlju od strane hemijskih supstanci koje su izbačene iznad Srbije, ali i drugih zemalja u svetu. Istraživači sa „Harvarda”, u objavi na zvaničnom sajtu ovog univerziteta u kojoj su sumirali njihova dosadašnja saznanja o ovoj temi, izneli su stav da je „Kemtrejls“ ipak samo teorija zavere jer, kako su rekli, nisu videli nijedan verodostojan dokaz da se ta vrsta zagađenja vazduha dešava. Ipak, Velibor Vukašinović, bivši direktor JAT-a, potvrdio je da je preletanja u toku kojih su ispuštane opasne materije nad Srbijom bilo, kao i da su ulaskom Srbije u „Partnerstvo za mir“ i potpisivanjem pojedinih sporazuma, takvi letovi intenzivirani.