Predsednik „Nove Srbije“ Velimir Ilić analizirao je cene izgradnje puteva za vreme njegovog mandata i cene izgradnje puteva u toku aktuelne vlasti, rekavši da su sadašnje cene uvećane i po nekoliko puta bez obrazloženja i stvarnih razloga.

Predstavnici Ministarstva građevine najavili su da će izgradnja Fruškogorskog koridora koštati oko 606 miliona evra. Reč je o putu koji povezuje Novi Sad sa autoputem E75 i magistralnim putem Ruma-Šabac koji će po novom proračunu koštati 13 miliona evra po izgrađenom kilometru.  Kako se određuje cena izgrađenog kilometra puta u Srbiji i da li u tom procesu ima mesta za korupciju upitali smo predsednika Nove Srbije Velimira Ilića.

U toku prethodne godine u predsedništvu Srbije potpisan je komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji brze saobraćajnice – državnog puta Novi Sad – Ruma, poznate kao „Fruškogorski koridor“. Ugovor vredan 606 miliona evra su potpisali ministarka Zorana Mihajlović i direktor kompanije CRBC Džan Sjao Jen, a u prisustvu predsednika Aleksandra Vučića i ambasadorke Narodne Republike Kine u Srbiji, Čen Bo. Govoreći o pomenutoj ceni puta, Velimir Ilić, bivši ministar infrastrukture, rekao je da nijedan put za vreme njegovog mandata nije imao tako visoku cenu izgradnje. On je podsetio da je u vreme kada je on rukovodio izgradnjom pojedinih deonica urađeno oko 4000 km raznih puteva, a da su i najkomplikovaniji delovi puta koji prolaze kroz planine ili rudnike, na kojima se grade tuneli, koštali 7 miliona evra po kilometru. Ilić smatra da se sadašnje cene puteva višestruko uvećavaju, kao i da se sklapaju ugovori sa stranim kompanijama za poslove koje bi domaće kompanije mogle obaviti po mnogo nižim cenama.