Profesor Aleksandar Kavčić, osnivač Fondacije „Alek Kavčić“ je rekao da je čitava priča oko besplatnih udžbenika krenula iz najboljih namera i da on zna da roditelji to shvataju i razumeju, kao i da mogućnost korišćenja tih udžbenika predstavlja veliku pomoć upravo njima.
Bura u javnosti u vezi sa radom Fondacije „Alek Kavčić“ se ne stišava. Posredstvom medija se moglo čuti i da Fondacija „Alek Kavčić“ krši autorska prava postavljajući na sajt udžbenike koji se mogu beskonačno umnožavati dok su prava otkupljena za samo određenu količinu udžbenika od Zavoda za udžbenike i nastavna sredstva. Reagovao je i Viši sud koji je doneo privremenu meru kojom se nalaže da se udžbenici nekih autora skinu sa sajta Fondacije „Alek Kavčić“. Upitali smo Aleka Kavčića da li smatra da je fondacija u startu trebalo drugačije da postupi, te da se na sajtu nađu udžbenici onih autora koji za to daju pristanak.
Na samom početku nove školske godine, opet je pokrenuto pitanje nabavke udžbenika. Roditelji su ostali zbunjeni da li škole prihvataju ili ne prihvataju besplatne udžbenike koji se mogu naći na sajtu Fondacije “Alek Kavčić”, a sam osnivač fondacije poručio je da je zakon vešto napisan od strane stranih izdavača, ali da ga niko neće prekršiti ako se odluči za besplatne udžbenike koji su odobreni od strane Ministarstva prosvete. On je dodao da zna da postoji otpor pojedinih nastavnika i direktora, ali da to ne znači da treba da se odreknemo onoga što je ljudsko pravo, ističući da je besplatno obrazovanje garantovano Ustavom. Govoreći o tome šta se dešava ako đaci imaju različite udžbenike, Kavčić je rekao da je nastavnik taj koji treba da prati plan i program i da može da predaje i bez udžbenika, koji je pomoćno nastavno sredstvo i nije obavezan. Izdavačka kuća Klett je zahtevala od suda da Fondaciji Alek Kavčić zabrani da postavlja besplatne udžbenike na Internet, a Kavčić je izjavio da ne zna da li treba da očekuje nove napade izdavača. On je rekao i da je možda bilo grešaka u radu Fondacije, ali da su namere časne i da to roditelji znaju.