Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture će biti nosilac aktivnosti u vezi sa dodelom subvencija za nabavku i ugradnju univerzalnog zaštitnog rama za traktore kako bi se dodatno povećala bezbednost vozača traktora i svih učesnika u saobraćaju.
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture će, imajući u vidu to da ugradnja zaštitne kabine ili rama zahteva dodatna finansijska sredstva, omogućiti vlasnicima traktora subvencionisanu kupovinu zaštitnog rama, čiji je osnovni cilj zaštita vozača u slučaju prevrtanja traktora. Naime, najveći broj povređenih i poginulih u saobraćajnim nezgodama u kojima su učestvovali traktori su upravo vozači ili putnici na traktorima, a najčešći razlog tome je upravo fatalno prevrtanje. Ovom preventivnom akcijom biće spašene stotine ljudi koji koriste traktore u svakodnevnom radu.
Srbija je jedna od vodećih zemalja u broju traktora po broju stanovnika i prema raspoloživim podacima registrovano je približno 203.000 traktora. Podaci o rasprostranjenosti traktora bez zaštitne strukture pokazuju da je procenat ovakvih vozila u Vojvodini 20 odsto, dok u Mačvi dostiže 40-50 odsto.
Od 2016. do 2020. godine, u Srbiji su poginula 144 vozača ili putnika traktora, dok je povređenih lica u saobraćajnim nezgodama sa učešćem traktora bilo blizu 2.000. Lica stradala u saobraćajnim nezgodama sa učešćem traktora čine približno sedam odsto svih poginulih lica u saobraćajnim nezgodama u Srbiji. U proseku, godišnje se u Srbiji dogodi 518 saobraćajnih nezgoda u kojima je jedan od učesnika bio traktor, naveli su u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.