Željko Bodrožić, predsednika NUNS-a je izjavio da su svi konkursi na lokalnom nivou namešteni, te da se unapred zna koji će podobni mediji dobiti novac i u kojoj količini.

Predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije Željko Bodrožić izjavio je da 98 odsto sredstava na konkursima za sufinansiranje lokalnih medija odlazi portalima koji su „pod direktnim uticajem vlasti“. Bodrožić je na panelu „Budućnost je lokalna Lokalni mediji za bolje društvo“ u prostorijama Hrvatskog novinarskog društva u Zagrebu kazao da su medijski zakoni u Srbiji popravljeni, da su relativno dobri i uskladjeni sa EU, ali da je njihova primena „očajna“ te da se sama vlast trudi da ih obesmisli. Zamolili smo Željka Bodrožića, predsednika NUNS-a, da prokomentariše način finansiranja lokalnih medija u Srbiji.

Prema pisanju lista Danas, iz budžeta za medije u prošloj godini izdvojeno je oko 14 miliona evra. Podaci istraživanja koje je uradio ,,Vranje lobi“ su pokazali da su u Srbiji u 2021. godini 134 lokalne samouprave (gradovi, opštine i gradske opštine) sredstvima građana u iznosu od 11.456.330 evra finansirale preko 2.000 projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja.

Ako se tom iznosu doda 311.000.000 dinara, kojima je Ministarstvo kulture i informisanja sufinansiralo projekte štampanih i elektronskih medija, dolazi se do podatka da je iz budžeta lokalnih samouprava i Republike Srbije, u prošloj godini utrošeno 1.657.118.680 dinara, odnosno 14.103.138 evra.

Govoreći o načinu na koji se finansiraju lokalni mediji u Srbiji predsednik NUNS-a Željko Bodrožić je izjavio da iako u Srbiji postoji dobra zakonska regulativa kojom su medijski zakoni popravljeni i usklađeni sa zakonima Evropske unije problem predstavlja njihova primena, jer su kako je istakao svi konkursi na lokalnom nivou namešteni i unapred se zna koji će podobni mediji dobiti novac i u kojoj količini.