Potpredsednica Narodne stranke Marina Lipovac Tanasković je projekat izgradnje metroa u Beogradu nazvala pljačkom veka i pritom istakla da je Beogradu potreban metro, ali metro u službi građana, a ne u službi investitora.

Cena kilometra beogradskog metroa iznosi 100 miliona evra, a u Madridu kilometar metroa košta 40 miliona izjavila je Marina Lipovac Tanasković, potpredsednica Narodne stranke. Ona je ocenila da je izgradnja metroa „pljačka veka“ i da mu je jedina funkcija da se njegove linije ukrste ispod Beograda na vodi. Kako komentariše izgradnju metroa i njegovu dva i po puta veću cenu nego u Madridu pitali smo Marinu Lipovac Tanasković.

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić objavio je nedavno idejna rešenja za prvih šesnaest stanica beogradskog metroa. On je rekao da će metro linija 1 na potezu Makiš – Mirijevo biti duga oko 21,1 kilometar sa ukupno 21 stanicom. Deo trase od stanice ‘Makiš’ do stanice ‘Bele vode’ planira se u otvorenom iskopu u dužini od oko 2,15 kilometara, potom će se na deonici dužine 11,2 kilometra od stanice ‘Bele vode’ do stanice ‘Pančevački most’ graditi metro u dubokom tunelu da bi se poslednja deonica dužine 5,7 kilometara od stanice ‘Pančevački most’ do Mirijeva radila u otvorenom iskopu“, precizirao je Vesić. On je objasnio da će linija 2 beogradskog metroa biti na potezu Zemun – Mirijevo ukupne dužine 21,1 kilometar sa 23 stanice. Francuska kompanija ‘Ežis’ radi na projektovanju druge linije beogradskog metroa kao i na idejnom rešenju treće linije na potezu Banjica – Bežanija, ukupne dužine oko 24 kilometra sa 23 stanice, rekao je Vesić i dodao da će se linije 1 i 2 ukrštati na stanici „Savski trg”, linije 2 i 3 na stanici „Park Manjež” i na stanici „Beogradska arena”, a linije 1 i 3 na stanici „Trg Republike”. Vesić je ponovio da će prva linija beogradskog metroa biti završena do 2028. godine, a druga linija do 2030. godine, a ovaj projekat nazvao je najznačajnijim infrastrukturnim projektom Beograda u 21. veku.

Govoreći o upravo o projektu Beogradski metro, potpredsednica Narodne stranke Marina Lipovac Tanasković je rekla da nije u pitanju posao veka već pljačka veka naglasivši da je Beogradu potreban metro, ali metro u službi građana, a ne u službi investitora.