Srbija sve više upada u dužničko ropstvo kojim će biti opterećena sledećih nekoliko generacija, upozoravaju ekonomski stručnjaci. O tom problemu porazgovarali smo sa predsednikom Političkog saveta Demokratske stranke Miroslavom Vasinom.

Predsednik Političkog saveta Demokratske stranke Miroslav Vasin izjavio je da će planiranim zaduživanjem u narednim godinama Srbija dostići nezabeležen nivo duga od 45 milijardi evra. Deficit je već sada rekordan i ne moramo da čekamo 2025. godinu, BDP objektivno ne raste, već se temelji se na spoljnom dugu, a režim zadužuje ne samo nas, nego i sve buduće generacije rekao je Vasin i dodao da je jedan od glavnih razloga što postoji opasnost od crnogorskog scenarija i u Srbiji način kako se dogovaraju, zaključuju i realizuju veliki infrastrukturni projekti. Koje zamerke ima na ekonomsku politiku sadašnje vlasti u Srbiji i gde vidi izlaz pitali smo Miroslava Vasina.

Vasin je naveo i primer, kojim je detaljnije pojasnio i ukazao na mehanizme uvećanja cene za minimum 50% realne vrednosti radova, a vrlo često i više. Najpoznatiji svakako jeste “Fruškogorski koridor”, koji je rezultat direktne pogodbe Vlade Republike Srbije i kineske kompanije CRBC, a ugovorena suma za manje od 50 kilometara saobraćajnice od čak 606 miliona evra. Opravdanje se ne može naći niti u komparaciji s cenama izgradnje auto-puteva u regionu, još manje u poređenju sa cenama izgradnje auto-puteva u Srbiji pre vlasti Srpske napredne stranke.

Podsećam da je 100 kilometara poluatoputa od Novog Sada do Horgoša, za vreme vlade Mirka Cvetkovića, domaći konzorcijum izgradio po ceni od 1 miliona evra po kilometru, da je most kod Beške koštao oko 50 miliona evra, a da je izgradnja tunela koštala između 10-15 miliona evra po kilometru, u zavisnosti od tla. Dakle, nema nikakvog opravdanja za cenu od 606 miliona evra, kao ni za brojne druge poduhvate, poput izgradnje poslednje deonice auto-puta ‘Miloš Veliki’, dužine nepunih osam kilometara i cene od 10 miliona evra po kilometru, izjavio je Miroslav Vasin.