I prilikom ovogodišnje raspodele sredstava po konkursu za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja u Zrenjaninu pokazalo se da je mnogo isplativije biti blizak vlasti i propagirati njena navodna dostignuća. Na taj način vrlo lako može se doći do čak 9,5 miliona dinara dok za istinito i objektivno izveštavanje sledi packa u vidu 200.000 dinara.

U budžetu Zrenjanina je ove godine za realizaciju Konkursa za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja na teritoriji grada Zrenjanina, planirano 20 miliona dinara. Komisija je raspodelila 15,9 miliona dinara, ali naravno, kao i godinama unazad, potpuno neravnomerno, nezasluženo i subjektivno pa je i ove godine najveći iznos sredstava otišao televiziji Santos. Naime, u nefer utakmici lokalna televizija Santos dobila je ukupno 9,5 miliona dinara, od toga 3 miliona dinara za emisiju „Vikendica“, tri miliona dinara za internet projekat „Kutak za kulturu“ i 3,5 miliona dinara za radijsku emisiju iz oblasti poljoprivrede pod nazivom „Agrominuti“ čime je pokriveno 90,5% potraživanja ove televizije po konkursu.  Sa druge strane KTV televizija je za internet sadržaj i televizijsku emisiju dobila ukupno 200 hiljada dinara. Nedeljnik „Zrenjanin“ za edukaciju o tržišnim temama može da računa na 500 hiljada dinara, koliko je dobio i list „Poljoprivrednik“. Za sadržaj na portalu volimsrbiju.com odobreno je pola miliona dinara, a isto toliko pripalo je i Novosadskoj TV. Televizija Subotica će za svoj projekat dobiti milion dinara, za projekat „Kulturno i umetničko stvaralaštvo u Zrenjaninu“ novosadski Dnevnik može da računa na 700 hiljada dinara, a beogradski Digital medija netvork za projekt 24sedam Zrenjanin na dva miliona dinara. Po 100 hiljada dinara dobili su lokalni portali Zr klik, zrenjaninski.com, volimzrenjanin, Sport info i Radio Klik FM.

I ove godine primetne su dve stvari. Prva da režimu bliska televizija Santos dobija višestruko veći deo kolača od ostalih medija, procenićemo slobodno, zbog svoje servilnosti i ulepšavanja stvarnosti u vestima koje plasira građanima i u kojima predstavnike gradskih vlasti predstavlja kao čudotvorce i spasitelje Zrenjanina i njegovih građana. Druga stvar, koja je takođe primetna, je da se takoreći neposlušni mediji, oni koji ne žele da ulepšavaju stvarnost već da građane izveštavaju objektivno i istinito, kažnjavaju izuzetno malim odobrenim sredstvima i od kojih veća sredstva dobijaju raznorazni mediji koji o dešavanjima u Zrenjaninu izveštavaju usputno i tek pokoji redak ili vest.

Ono što je takođe primetno je da lokalni mediji, izuzev Santosa, po mišljenju gradske vlasti, ne vole Zrenjanin, ne rade svoj posao kako treba i ne vrede koliko vrede mediji iz na primer Beograda, Novog Sada i Subotice kojima je otišla trećina opredeljenih sredstava iliti 5,2 miliona dinara. Predstavnicima vlasti u Zrenjaninu je, čini se, mnogo logičnije da o Zrenjaninu i dešavanjima u njemu mnogo više znaju mediji iz drugih gradova i opština nego mediji u Zrenjaninu, koji su, izuzev Santosa, dobili sredstva sa kojima ne mogu gotovo ništa da urade.

Komisija je ovog puta podelila 15,9 miliona dinara. To znači da će verovatno u drugoj polovini godine biti raspisan još jedan poziv za medije. S obzirom na to kako su ovog puta sredstva podeljena naš savet vam je, drage kolege, da ili svoj posao obavljate nezavisno, slobodno, istinito i objektivno, ka što to i mi činimo svih ovih godina i da čistog obraza i mirne duše izveštavate o tome šta se i na koji način radi u Zrenjaninu ili da se, kao televizija Santos, priklonite vlasti i da na taj način do narednog konkursa steknete naklonost gradskih otaca i sebi pribavite neophodna sredstva. Svako po svojoj volji i svako po svom obrazu.