Ljudi koji su ekstremisti infiltriraju se u obrazovne institucije i određena kulturna tela kako bi preko njih sprovodili svoju agendu izjavio je novinar Teša Tešanović komentarišući sporni Program nastave i učenja biologije za osmi razred i dodao da će takva praksa, ukoliko društvo sada ne reaguje, ići još dalje.

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić zatražio je od Nacionalnog prosvetnog saveta da ponovo ispita i da stručno mišljenje o delu Programa nastave i učenja biologije za osmi razred osnovne škole. Mišljenje je zatraženo na deo programa koji se odnosi na raznovrsnost biološke osnove pola i polnih karakteristika, primarnih i sekundarnih, koje uključuju ponašanje i individualni osećaj pripadnosti nekom od rodova. Kako komentariše pomenuti program nastave, ali i potez Ministarstva prosvete pitali smo novinara Tešu Tešanovića.

Nacionalni prosvetni savet (NPS) smatra da je program nastave i učenja biologije za osmi razred osnovne škole u potpunosti zasnovan na prihvaćenim teorijama, činjenicama, zaključcima i tumačenjima biološke nauke. To je izričit stav Srpskog Biološkog Društva, ali i svih bioloških katedri i instituta državnih univerziteta, čije je mišljenje, po zahtevu resornog ministra da se zbog ujdurme u javnosti preispita deo programa biologije za osmake, koji se odnosi na polni i rodni identitet, NPS tražio i sa kojim je saglasan. Kompletna biološka akademska zajednica jednoglasno ne odstupa od stanovišta: „Program je naučno utemeljen i – tačka.”