U saobraćajnim nezgodama od 1997. do 2021. godine u Srbiji je 1.637 osoba poginulo u saobraćajnim nezgodama sa učešćem traktora, od čega 1.198 kao vozač ili putnik na ovom vozilu, pokazuju podaci Agencije za bezbednost saobraćaja. Ono što posebno zabrinjava je podatak da je od ukupnog broja poginulih u saobraćajnim nezgodama sa učešćem traktora i 67 maloletnika. Sa druge strane, u analiziranom periodu, svaka deseta osoba starija od 65 godina koja je poginula u saobraćajnoj nezgodi, nastradala je u udesu sa učešćem traktora, pokazalo je istraživanje Agrosmarta.
Od 1997. do 2021. godine u Srbiji je registrovano ukupno 1.230.000 saobraćajnih nezgoda u kojima je život izgubilo 20.344 osoba. Odnosno, manje od 2 odsto svih saobraćajnih nezgoda rezultira smrtnim ishodom. Sa druge strane, ako posmatramo samo saobraćajne nezgodama sa traktorima, u posmatranom periodu registrovano ih je ukupno 27.000 u kojima je život izgubilo 1.637 osoba. Dakle, 6 odsto saobraćajnih nezgoda sa učešćem traktora rezultira smrtnim ishodom. Ovi statistički pokazatelji jasno pokazuju „specifičnu težinu“ kada je reč o traktorima u saobraćaju. Naime, iako broj saobraćajnih nezgoda sa traktorima ima udeo od 2,2 odsto u ukupnom broju svih registrovanih nezgoda u posmatranom periodu, broj poginulih osoba u saobraćajnim nezgodama sa učešćem traktora iznosi 8 odsto u odnosu na ukupan broj nastradalih u svim saobraćajnim nezgodama.
Iz Agencije za bezbednost saobraćaja kažu da traktori imaju visok rizik izazivanja saobraćajnih nezgoda na javnom putu. To je pre svega posledica, dodaju, tehničkih karakteristika traktora, mogućnosti vuče prikolica ili priključnih oruđa, nepoštovanje saobraćajnih propisa, neispravnost vozila, ali je izražena i vožnja pod dejstvom alkohola. „Vrlo često se smatra da je vožnja nakon konzumiranja alkohola ‘normalan’ sled događaja kod radova u poljoprivredi. Nažalost, ovakvi običaji odgovorni su za nemali broj saobraćajnih nezgoda i smrtnih ishoda. U poslednje tri godine 3 lica starosti 70-90 godina su poginula i 11 je zadobilo povrede u saobraćajnim nezgodama u okolnostima kada je vozač traktora bio pod dejstvom alkohola“, naglašavaju iz Agencije. Ono što Agencija posebno ističe je podatak da oni beleže samo saobraćajne nezgode koje se dogode na javnom putu. Stoga, nije moguće utvrditi koliki je ukupan broj poginulih osoba na traktorima u polju i nekategorisanim putevima. Iz Agencije naglašvaju da je u posmatranom dvadesetpetogodišnjem periodu 35 maloletnika poginulo prevozeći se na traktoru, od čega 7 kao vozači ovog vozila.
Zbog svoje konstrukcije i tehničkih specifikacije, traktori u saobraćaju nisu opasni samo po vozače i putnike koji se njime prevoze, već i za druga vozila. Naime, traktori nisu posebno podložni nezgodama ali imaju negativan uticaj na rizik odvijanja saobraćaja. Traktor predstavlja prepreku. Najčešće dolazi do naletanja na tu prepreku gde vozači vozila koje naleće ili ne reaguj ili kasno reaguju da bi izbegli nezgodu. Problem je i to što traktori sa neizgrađenih atarskih puteva iznose blato na kolovoz i time povećavaju rizik odvijanja saobraćaja na putevima sa savremenim kolovozom. Pored toga, traktori uzrokuju i smanjenu propusnu moć puteva i usporavaju saobraćajne tokove.