Predsednik Srbije Aleksandar Vučić koji prisustvuje danas otvaranju deonice na delu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana izjavio je da će za nešto manje od godinu i po dana Srbija dobiti najmoderniji evropski autoput koji će podići bezbednost saobraćaja.
„Gradeći svaki novi put, mi kao da gradimo čitav novi svet, svet događaja, situacija i susreta“, napisao je Vučić na Instagramu buducnostsrbijeav, uz fofografiju sa dela Moravskog koridora od Pojata do Makrešana. Vučić je održao radni sastanak sa premijerkom Anom Brnabić i ministrima u Vladi, sa izvođačima radova, direktorom „Koridora Srbije“ Aleksandom Antićem i direktorom „Puteva Srbije“ Zoranom Drobnjakom. Takođe, održao je sastanak s predsednicima 10 opština koje se nalaze duž putnog pravca.
On je naveo da je Moravski koridor važan jer spaja istok i zapad Srbije. „Ako krenete iz Užica, odete do Čačka, onda se opet vratite na auto-put i očas ste u Nišu. Nekada je bilo potrebno četiri i po do pet sati, sada dva i po sata. Ovo jeste srce Srbije i ne možete da računate samo na Kruševac, Trstenik, Kraljevo, Čačak, ono što je na samom auto-putu, već i širi region Kragujevca, ceo rasinski okrug, deo raškog“, rekao je Vučić vozeći se panoramskim autobusom na delu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana. On je dodao da pola miliona ljudi živi na tom koridoru, a mnogo više će suštinski biti povezan sa Beogradom, Nišom i zapadnom Srbijom.
„Put izgleda odlično, sve je čisto i uredno, elastične ograde su postavljene. Prelepa nam je Srbija, videćete obaloutvrde kada budemo prelazili Zapadnu Moravu, sve je čistije, kao da smo u Švajcarskoj“, rekao je Vučić. Kako je rekao, privrednicima nikada nije bilo jednostavno, jer su morali da obilaze Ćićevac, Stalać, ali da će izgradnja tog auto-puta doprineti kompletnom privrednom napretku. „Ovaj auto-put je najširi, širi je za 1,60 metara od drugih i biće širok 30 metara, digitalizovan je, svuda su stubovi za 4G a biće i za 5G mrežu kada je bude“, rekao je Vučić. Dodao je da nema dodatnih radova oko puta jer su izviđači Behtel i Enka sve uradili kako treba.
Prva deonica Moravskog koridora od Pojata do Makrešana duga je 16,9 kilometara, a do oktobra bi trebalo da bude završeno dodatnih 10,7 kilometra do Koševa, čime će Kruševac biti povezan sa autoputem. To je prva „pametna“ saobraćajnica u Srbiji, izgrađena sa kompletnom optičkom infrastrukturom. Moravski koridor, od Pojata do Preljine, biće najmoderniji i najširi autoput u zemlji , pošto će biti širi od postojećih autoputeva za ukupno 1,6 metara. Gradnja Moravskog koridora u dužini od 112 kilometara počela je u decembru 2019. godine Radove izvodi konzorcijum američke kompanije Behtel i turske Enka, a ugovor je vredan blizu 800 miliona evra.