Srbija ima blizu 20.000 hektara pod vinovom lozom, godišnje se proizvede oko 30 miliona litara vina, a vinari smatraju da bi moglo da se proizvede i 70 miliona litara.
Podaci iz poljoprivrednog popisa pokazuju da se proizvodnjom grožđa bavi 80.000 poljoprivrednih gazdinstava, od čega je 47.120 upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava Ministarstva poljoprivrede, a lane je u Srbiji bilo više od 450 proizvođača registrovanih za proizvodnju vina koja se stavljaju u promet.
Sve veće interesovanje potrošača za vino kao i dobra situacija sa izvozom ovog pića, doveli su i do rasta broja vinara i ulaska mnogih novih malih vinarija na ovo tržište. Jedan od njih vinar Ferenc Brindza iz Bačke Topole kaže da je nedavni sajam vina u Beogradu – Vinska vizija, bio dobra prilika da se vinari predstave. Prema njegovim rečima, mnogo je zainteresovanih da probaju vino i sajam Vinska vizija daje snagu vinarima da izlože i prezentuju i znanje i zanat.
Vinari ukazuju da iako Srbija izvozi vina u vrednosti od 21 milion evra, uvoz je veći i iznosi 36,8 miliona evra, konkurencija je izuzetno oštra i zato vinarije sve veću pažnju poklanjaju pakovanju i ukupnom brendingu. Rezultat toga su domaća vina modernog minimalističkog dizajna, kao i ona koja na etikete stavljaju Kip slobode, Krivi toranj u Pizi, Big Ben i slično.
Proizvođači kažu da bi to trebalo da pomogne da se nastavi dalji rast proizvodnje i izvoza koji je u prošloj godini porastao 25 odsto u odnosu na 2021. godinu.