Muzej žrtava genocida predstavio je dvojezičnu srpsko-englesku naučnu monografiju autorke Jelene Erdeljan „Monahinja Marija: Slike monahinje Marije – Sveti novomučenici jasenovački u svetlosti Vaskrsenja.
U obraćanju zvanicama u Narodnom muzeju Srbije, episkop pakračko-slavonski Jovan Ćulibrk je ocenio da je monografija „nova strana u našem odnosu prema novom Kosovu – Jasenovcu, mestu koje je postalo svetski simbol stradanja“.Podsetivši da je koncentracioni logor Jasenovac Nezavisne Države Hrvatske (NDH) „bio okrutniji i strašnij i od nacističkih logora“, Ćulibrk je, između ostalog, ocenio da je „knjiga znak obnove i pobede našeg naroda“.
Monografija čije su objavljivanje omogućili Ministarstvo kulture i Fondacija Muzeja žrtava genocida, sadrži slike monahinje Marije Antić iz manastira Rođenja Svetog Jovana Krstitelja u Jasenovcu, Eparhije pakračko-slavonske. Iz Muzeja žrtava genocida je navedeno da se u radovima monahinje Marije mešaju ikonopisačke tradicije sa naivom i elementima stripa i grafike Dalekog istoka.
Radovi su „inspirisani stvarnim i tragičnim događajima u Jasenovcu jesu ikonične predstave i savremeni svedok vremena i područja koje je i dalje mesto bola, stradanja, patnje i sećanja“.
Kustos Muzeja žrtava genocida Nikola Radosavljević je ocenio da je monografija „potpuno novo svedočanstvo“, i sprovodi nas „kroz potpuno novi svet, zasnovan na realnim događajima“. Prema njegovim rečima, monografija sadrži s jedne strane tekst koji opisuje slike monahinje Marije, a sa druge naučnu studiju Erdeljan. Radosavljević je ocenio da je knjiga na granici monografije, sakralne i moderne vizuelne umetnosti.
Ocenivši da su radovi monahinje Marije prirodni nastavak svedočanstava iz tekstova, knjiga i arhivske građe, Radosavljević je dodao da su i emotivno svedočanstvo važno za kulturu sećanja na stradanje srpskog naroda u NDH.