Od početka godine trideset četvoro motociklista izgubilo je život u saobraćaju. Uzrok je uglavnom prebrza vožnja, bez zaštitne opreme. Doprinosi i nedostatak iskustva, s obzirom na to da je najviše poginulih imalo između 18 i 35 godina.

U letnjim mesecima ne prođe dan, a da bar jedan motor ne bude oboren. Od početka godine bilo je gotovo 900 saobraćajnih nezgoda, u kojima su učestvovali dvotočkaši. Prema statistici najviše stradaju novopečeni vozači zbog svojih ili tuđih grešaka.

„U prvih 13 dana u ovom mesecu, pet je poginulih vozača motocikala. Najviše poginulih je mladih vozača koji su u prvih 10 godina vožnje. Od 34 poginula na motociklima ili u saobraćajnim nezgodama sa motociklima, 60 odsto je koristilo zaštitnu opremu i kacigu, što je poražavajuće“, kaže Slaviša Lakićević, načelnik Saobraćajne policije. Loša procena i reakcije ostalih učesnika u saobraćaju, motocikliste ostavljaju bez prostora i vremena.

„Kod motociklista uvek fali za izbegavanje jedan metar, sekund i najmanje jedan komad zaštitne opreme koji je uglavnom u motociklu jer ih mrzi da ga stave,vrućina im je ili je oprema kod kuće. Bolje je da vam bude toplo u opremi, nego da ležite u Urgentnom centru i da vas hladi klima-uređaj“, ističe dr Vladimir Jevtić iz Asocijacije za bezbednost motociklista.  Za crnu statistiku, kaže, odgovorni su svi koji se bave saobraćajem, putevima i propisima. Agencija zato apeluje da se putevi bolje održavaju, putni prelazi oboje neklizajućim materijalima, ali i da se sva prevozna sredstva na dva točka prepoznaju kao ranjiva i ugrožena kategorija učesnika u saobraćaju.

„Osnovni problem bezbednosti saobraćaja u celom svetu, pa i u Srbiji je neshvatanje ozbiljnosti koje saobraćaj nosi. Ljudi olako ulaze u saobraćaj, dozvoljavajući opasne situacije svesno ili nesvesno. Saobraćajne nezgode i posledice sa pogibijama i teškim povredama, javljaju se kada je nešto nelogično i kada se nešto ne odvija po onome kako je propisano“, navodi prof. dr Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta. U jednom su saglasni svi – rešenje je podizanje svesti, kao i intenzivnije obuke kako bi se uticalo na stavove mladih pre nego što postanu vozači motocikala.