Nezavisni sindikat prosvetnih radnika Srbije (NSPRS) poručio je da, pošto Vlada i Skupština nisu ispunili zahteve „belog štrajka“, sindikalno članstvo danas počinje drugu fazu protetsta upisivanjem ocene „odličan 5“ svakom učeniku.
Ta petica, ukoliko zahtevi „belog štrajka“ ne budu usvojeni ni do kraja polugodišta, biće osnov za zaključivanje ocena „odličan 5“, bez obzira na sve druge ocene koje će se davati prema objektivnim kriterijumima, na uobičajene načine, objasnili su iz NSPRS.
Podsećaju i da su zahtevi belog štrajka da se odgovarajućim izmenama zakona i pratećih propisa unapredi bezbednost u školama tako što će se nastavnicima garantovati efikasnija pravna zaštita od napada, omogućiti im da učenike koji se izrazito neprimereno ponašaju bez odlaganja suspenduju sa časa i nastave, kao i ukidanje anonimnih prijava prosvetnoj inspekciji.
Sindikat napominje da je za usvajanje tih zahteva potrebna samo politička volja Ministarstva prosvete, Vlade i Narodne skupštine. Usvajanje i sprovođenje izmenjenih propisa državu ne bi koštalo ni jedan dinar.
Iz prosvetnog sindikata ističu i da poželjne ocene nisu uzrok, ali jesu najčešći povod za napade na nastavnike. Suočeni s tim da im se zbog ocena preti, da se na njih vode hajke anonimnim prijavama prosvetnoj inspekciji, i da su sve češći fizički napadi na njih, mnogi nastavnici u Srbiji već godinama unazad spasavaju sebe podelom nezasluženo visokih ocena. Dodaju i da štrajk tu negativnu pojavu dovodi do apsurda u pokušaju da izdejstvuje promene propisa koje će nastavniku omogućiti da bez straha po sopstvenu bezbednost i radno mesto učenike ocenjuje objektivno.
Napominju i da se država i vlast hvale formalno visokim uspesima učenika, a istovremeno oni pokazuju sve lošije rezultate i sve manje znanja na objektivnim proverama i u međunarodnoj konkurenciji. To je potrebno zaustaviti i preokrenuti. „Beli štrajk je istovremena borba za bezbednost u školama i za suzbijanje lažnih ocena, iz njih proisteklih lažnih svedočanstava i lažnih diploma. To je borba za društvo u kojem se ceni rad, znanje i obrazovanje, koje je samokritično i ne zavarava se lažnim uspesima. Ako društvo to ne želi, neka onda samozavaravanje bude potpuno, neka svi budu odlikaši, pa bar neće biti razbijenih nastavničkih glava“, zaključuje u saopštenju NSPRS.