Beograd se izgrađuje, ali razvoj saobraćajne infrastrukture ne prati izgradnju stambenog i poslovnog prostora, rečeno je danas na tribini „Kako da Beograd izađe iz (saobraćajnog) zastoja“, koju je organizovala Inicijativa „Beograd ne može da čeka“.
Saobraćajni inženjer Dušan Milanović izjavio je danas da se u Beogradu „drastično urušava javni gradski saobraćaj“, kao i da „ne vidi dovoljno jasnu politiku razvoja transportnog sistema“ u glavnom gradu. „Vrlo je nejasna politika razvoja šinskih sistema. Zagovaramo metro, a tramvaj je totalno zapostavljen“, rekao je Milanović. On je istakao da u Beogradu ima više od 670.000 registrovanih automobila. Milanović je rekao da se Beograd izgrađuje, ali razvoj saobraćajne infrastrukture ne prati izgradnju stambenog i poslovnog prostora. „Imam utisak da je ulaganje u saobraćaj u Beogradu trošak, dok je izgradnja stambeno-poslovnih objekata čist dobitak“, istakao je on. Milanović je ukazao i na problem sa izgradnjom pešačkih i biciklističkih staza za alternativne vidove prevoza. „Fali organizacija regulisanja saobraćaja. Sadašnji nivo daje negativne rezultete“, rekao je Milanović i kao primer naveo „masovnu izgradnju kružnih raskrnica“. On je kao jedan od problema istakao „usporen razvoj ulične mreže Beograda“. Milanović je rekao da bi u ovom trenutku najbolja investicija bila „unutrašnji magistralni poluprsten koji bi bio od Paštrovićeve ulice, sa mostom preko Ade, do Ulice Nikole Dobrovića, na istok, do petlje Šumice“.
Saobraćajni inženjer Gradimir Stefanović ocenio je da „postoji prostor da se tramvajski sistem dalje modernizuje i da ne utiče na razvoj metroa“. „Nemoguće je ignorisati tramvajski sistem zbog toga što nam treba metro“, rekao je on.
Direktor Centra za lokalnu samoupravu Nikola Jovanović rekao je da su neki mediji objavili da aktuelna gradska vlast planira da ukine tramvajski saobraćaj u Ulici vojvode Stepe. „Ukoliko bi se to desilo, to bi značilo da bi čitav Voždovac ostao bez tramvajske veze sa ostatkom grada čime bi se ukinuo jedan važan tramvajski koridor“, istakao je on.
Saobraćajni inženjer i koordinator sindikata u Gradskom saobraćajnom preduzeću Beograd Ivan Banković ukazao je na to da oko 25 odsto budžeta Grada Beograda „odlazi na javni prevoz“. „Loše upravljanje i organizacija javnog prevoza, preklapanje nadležnosti su ključne stvari u Beogradu koje onemogućavaju bilo kakvo planiranje. Čak i ako nekad nešto dobro isplanirate vi to ne možete dobro da realizujete“, istakao je on. Banković je rekao da se u Beogradu „21 subjekt bavi nekim stvarima vezanim za javni prevoz“ i dodao da je glavnom gradu potrebna jedna kompanija „koja će obuhvatiti sve što se tiče“ te vrste prevoza.