Od početka godine na putevima Srbije poginulo je 25 osoba, što je za šest manje nego u istom periodu prošle godine, a iako statistika pokazuje poboljšanje u odnosu na januar 2024. godine, svakako je ovakav trend zabrinjavajući, rekao je Mirko Koković, pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja.

Iz Agencije apeluju na očekivane udarne rupe u ovom periodu godine, koje mogu uticati na nastanak i posledice saobraćajnih nezgoda, i upozoravaju na to da su pešaci posebno ugrožena kategorija učesnika u saobraćaju. – U prve tri nedelje ove godine na putevima Republike Srbije dogodilo se 1568 saobraćajnih nezgoda, u kojima je povređeno 740 lica i poginulo 25 lica, što je za šest lica manje nego u istom periodu prošle godine – rekao je Koković. Kako je precizirao, i ove godine u proseku svakog dana izgubimo jedno do dva lica. – Iako statistika pokazuje poboljšanje u odnosu na januar 2024. godine, svakako je ovakav trend zabrinjavajući, posebno uzimajući u obzir apele nadležnih organa koji imaju uticaj na bezbednost saobraćaja – ističe on. – Saobraćajne nezgode su vodeći uzrok nasilne smrti naročito kod mladih lica. Svake godine izgubimo u proseku 100 lica starosti između 15 i 30 godina – rekao je Koković.

U ovom periodu, ukazuje on, na saobraćaj posebno utiču otežani zimski vremenski uslovi, kao i vožnja pod dejstvom alkohola u sadejstvu sa prekoračenjem brzine. – Oscilacije vremenskih prilika i velike temperaturne razlike jako negativno utiču na stanje u saobraćaju, kako kroz uticaj na raspoloženje učesnika u saobraćaju, tako i na samo stanje puteva i vozila – rekao je Koković. Zbog toga bi, kaže, svako putovanje trebalo isplanirati i proveriti vremensku prognozu, stanje na putevima i stanje našeg vozila uz obavezno posedovanje zimske opreme. – Poseban apel je na očekivane udarne rupe u ovom periodu godine, koje mogu uticati na nastanak i posledice saobraćajnih nezgoda. Distrakcija je problem koji je konstantno prisutan kod učesnika u saobraćaju, a naročito je opasna u zimskom periodu kada je smanjena vidljivost usled magle, snega, leda i kiše, a postoji i opasnost od klizavih kolovoza kada je zaustavni put mnogo duži nego u povoljnijim vremenskim uslovima – rekao je Koković.

Upravo iz tih razloga, naglašava, posebno ugrožena kategorija učesnika u saobraćaju su pešaci, na koje bi vozači trebalo posebno da obrate pažnju. – Takođe, apel pešacima je da budu posebno oprezni, da na pešački prelaz stupaju tek kada se uvere da je isti bezbedan, odnosno da je vozilo koje im se približava dovoljno daleko i da pokazuje nameru da uspori. Boja odeće pešaka bi trebalo da bude što svetlija, kako bi bili uočljivi – rekao je Koković. On naglašava da je upotreba zaštitnih sistema, kao što su sigurnosni pojas i bezbednosno sedište za prevoz dece, nešto na čemu moramo kontinuirano da radimo jer nisu na zadovoljavajućem nivou. – Zahvaljujući njihovoj upotrebi, svake godine bismo spasili preko 100 stradalih lica – zaključio je Koković.