Uz odgovarajuće tehnike berbe i pakovanja, proizvođači mladog luka osim što će osigurati duži rok trajanja proizvoda, mogu da postignu i bolje tržišne cene.

Mladi luk je jedna od prvih povrtlarskih kultura dostupnih u prolećnoj sezoni, a pravilno pakovanje i rukovanje ključni su za očuvanje njegove svežine i kvaliteta. Uz odgovarajuće tehnike berbe i pakovanja, proizvođači osim što će osigurati duži rok trajanja proizvoda, mogu da postignu i bolje tržišne cene. Mladi luk se bere kada dostigne optimalnu dužinu od 25 do 35 cm, s čvrstim, sočnim stabljikama i neoštećenim korenom. Berba se najčešće obavlja ručno kako bi se izbegla mehanička oštećenja. Preporučuje se berba u ranim jutarnjim satima ili kasno popodne kako bi se izbegao stres od visokih temperatura. Nakon vađenja, pažljivo se čisti od viška zemlje i spošljašnjih listova, a koren se može skratiti radi boljeg izgleda i lakšeg pakovanja. Pranje hladnom vodom je poželjno kako bi se uklonile nečistoće i produžila svežina.

Postoji nekoliko načina pakovanja mladog luka, a izbor zavisi od tržišnih zahteva i dužine transporta.

Vezani snopovi – luk se vezuje u snopove od 5 do 10 komada i obavija gumicom ili konopcem. Ovaj način pakovanja je najčešći za prodaju na pijacama i lokalnim tržnicama.

Plastične i kartonske gajbe – nakon vezivanja u snopove, slaže se u plastične ili kartonske gajbe sa prorezima za ventilaciju. Ova metoda je pogodna za transport na veće udaljenosti.

PVC i perforirane kese – pakovanje u male kese od po 100 g do 1 kg je idealno za prodaju u supermarketima i maloprodajnim lancima. Kese omogućavaju bolju higijenu i dužu svežinu proizvoda.

Hidrohlađenje i pakovanje u kutije sa ledom – ova tehnika se koristi za izvoz i dugotrajno skladištenje. Mladi luk se odmah nakon berbe hladi u vodi sa ledom, a zatim pakuje u kutije sa dodatnim slojem leda.

Pakovani mladi luk se skladišti na temperaturi od 0 do 2°C kako bi se sprečilo uvenuće i gubitak kvaliteta. Važno je da se izbegne direktna izloženost sunčevoj svetlosti i prevelika vlaga koja može izazvati truljenje. Na tržištu se prodaje kao svež ili organski proizvod, a u poslednje vreme raste potražnja za prethodno opranim i upakovanim verzijama spremnim za upotrebu. Pravilno pakovanje ne samo da produžava svežinu, već doprinosi i većoj atraktivnosti proizvoda kod potrošača. Uz primenu optimalnih metoda pakovanja, proizvođači mogu osigurati bolju konkurentnost na tržištu i veću zaradu, dok potrošači dobijaju svež, kvalitetan i higijenski upakovan mladi luk spreman za konzumaciju.